"De WBSO maakt verdere innovatie mogelijk en DB&P helpt ons daarbij."

Voorspellende marketing toegankelijk voor een breder publiek

Organisaties kunnen teruggrijpen op een enorme berg aan interne en externe data, oftewel ‘Big Data’. Met name de klantgegevens zoals loyaliteit, interesse in een product en het risico dat een klant vertrekt (churn-voorspelling) zijn van onnoembare waarde voor marketeers. Predictive Analytics, oftewel het analyseren van data om klantgedrag te voorspellen wint dan ook snel terrein. Maar wat als je hiervoor niet de juiste kennis in huis hebt en onvoldoende budget om een club data scientists in te huren? Het online software platform ClearPredicitons.com is het antwoord op deze vraag.

De hoeveelheid data in de wereld is in zeer korte tijd toegenomen. Maar liefst 80% is in de afgelopen twee jaar ontstaan. In mijn vorige bedrijf, zag ik dat veel bedrijven de kennis en het budget misten om die enorme hoeveelheid digitale klantgegevens te verzilveren in predictive (voorspellende) marketing. Ik wil daar verandering in brengen.

Baanbrekende innovatie

ClearPredictions.com geeft op eenvoudige wijze toegang tot de technologie waarmee je verborgen patronen in data kunt herkennen en klantgedrag kunt voorspellen. Deze voorspellende technologie is niet nieuw; het bestaat al jaren. Wel innovatief is de eenvoudige user interface die marketeers in staat stelt om deze van origine complexe technologie zelf toe te passen. Dat is baanbrekend en nog nergens in Nederland of daarbuiten vertoond!

WBSO en eigen middelen

Het benodigde kapitaal voor de ontwikkeling van ClearPredicitions.com komt uit eigen middelen. Daarnaast maakt de WBSO subsidie verdere innovatie mogelijk. De subsidie is niet alleen toegekend vanwege het innovatieve karakter van de user interface, maar zeker ook omdat het een breder publiek in staat stelt om aan de slag te gaan met de complexe technologie achter predictive analytics. Nicole Campen van DB&P heeft de subsidieaanvraag verzorgd. Zij weet zich als geen ander te verplaatsen in de klant en geeft op de juiste momenten, de juiste aandacht.

Testbedrijven gezocht

Over een tijdje moet ClearPredictions.com full proof zijn: iedere marketeer moet het dan zelf kunnen gebruiken. Ik zoek nog een aantal bedrijven die de software in de praktijk willen toetsen voor ons. Ze mogen het platform gratis gebruiken. We leveren er natuurlijk ook begeleiding bij. In ruil hiervoor vragen wij feedback op het gebruik; een win-win voor beide partijen! Bedrijven als energieleverancier Qurrent zet predictive marketing al in: ClearPredictions.com selecteert voor hen de klanten die het beste in aanmerking komen voor een bepaalde up-sell actie. Hun feedback is van onschatbare waarde voor ons!

Onno Pistorius, van ClearPredictions.com

Onno Pistorius

 

Bent u ook op zoek naar een innovatiesubsidie? Doe hier de gratis WBSO-test.